Методичні матеріали



ВИМОГИ  ДО  НАВЧАЛЬНОГО  ПРОЕКТУ
  •  Необхідна наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми / задачі, що вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її рішення.
  • Робота над проектом розпочинається з планування дій щодо розв’язання проблеми.
  • Самостійна дослідна діяльність учнів.
  •  Результати виконаних проектів повинні бути матеріальні (відеофільм, альбом, комп'ютерна газета, альманах тощо). 
«Шість П» проектної роботи
·         Проблема.
·         Проектування (планування).
·         Пошук інформації.
·         Продукт.
·         Презентація.
·         Портфоліо проекту.
ТИПОЛОГІЯ ПРОЕКТІВ
Класифікація проектів за провідною діяльністю учнів
·         Практико-орієнтовані (літературознавчого характеру).
·         Дослідний проект.
·         Інформаційний проект.
·         Творчий проект.
·         Рольовий проект.
Проекти за характером контактів між учасниками
·         Внутрішньо класний.
·         Внутрішньошкільний.
·         Регіональний.
·         Міжрегіональний (у межах держави).
·         Міжнародний.
Проекти за тривалістю
·         Міні-проекти.
·         Короткострокові проекти.
·         Середньої тривалості (від тижня до місяця).
·         Довгострокові (від місяця до кількох місяців).
За складом учасників проектної діяльності
·         Індивідуальні.
·         Особистісні (між двома партнерами, що знаходяться в різних школах, регіонах, країнах).
·         Колективні (парні, групові).
  Вихід проектної діяльності: відеофільм, відеокліп, виставка, газета, діюча фірма, журнал, законопроект, гра, карта, колекція, костюм, макет, модель, музичний твір, мультимедійний продукт, оформлення кабінету, пакет рекомендацій, лист до …, свято, прогноз, публікація, путівник, серія ілюстрацій, система шкільного самоврядування, казка, довідник, порівняльний аналіз, стаття, сценарій, навчальна допомога, креслення, екскурсія.
Паспорт проектної роботи
       Назва проекту.
       Керівник проекту.
       Консультант проекту.
       Навчальний предмет, в межах якого проводиться робота з проекту.
       Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту.
       Вік учнів, на яких розрахований проект.
       Склад проектної групи (П. І. учня, клас).
       Тип проекту.
       Замовник проекту.
       Мета проекту.
       Задачі проекту.
       Питання проекту.
       Необхідне обладнання.
       Анотація.
       Передбачуваний продукт (продукти) проекту.
       Етапи роботи над проектом.
       Попереднє розподілення ролей у проектній групі.
Проектна папка (портфоліо проекту)
Задача папки під час захисту — показати хід роботи проектної групи.
Види презентацій проектів
·         Втілення (в роль людини, істоти або неживого предмету).
·         Ділова гра.
·         Демонстрація відеофільму — створеного на основі інформаційних технологій продукту.
·         Діалог історичних або літературних персонажів.
·         Захист на вченій раді.
·         Гра із залом.
·         Ілюстроване зіставлення фактів, документів, подій, епох, цивілізацій.
·         Інсценування реальної або вигаданої події.
·         Наукова конференція.
·         Наукова доповідь.
·         Звіт дослідної експедиції.
·         Прес-конференція.
·         Подорож.
·         Реклама.
·         Спортивна гра.
·         Рольова гра.
·         Змагання.
·         Вистава.
·         Телепередача.
·         Екскурсія.
Система оцінки проектних робіт (державної школи)
·         Важливість теми проекту.
·         Глибина дослідження проекту.
·         Оригінальність запропонованих розв’язків.
·         Якість виконання продукту.
·         Переконливість презентації.
Таким чином, використання методу проектів у навчально-виховному процесі заохочує і підсилює щире прагнення до навчання з боку учнів, тому що воно особистісно зорієнтоване, використовує безліч дидактичних підходів; має високу мотивацію, що означає зростання інтересу учнів і залучення їх до активної діяльності; підтримує педагогічні завдання в когнітивній, афективній і психомоторній сферах на всіх рівнях — знання, розуміння, застосування, аналізу, синтезу; дає змогу вчитися на власному досвіді й досвіді інших у конкретній справі, а не вдавати навчальну діяльність.
                                                                                                Т. Ф. Кричфалушій



Технологічна карта проекту
  І. Тема проекту

  ІІ. Опис проблеми, на розвязання якої спрямовано проект.

  ІІІ. Мета і завдання проекту.

  ІV. План реалізації проекту (основні етапи роботи у проекті)

  V. Форми та критерії оцінювання діяльності.

  VІ. Очікувані результати проекту.


Класифікація проектів
Класифікаційні ознаки
Вид проекту
За домінуючою діяльністю
дослідницькі
інформаційні
практико-орієнтовані
творчі
За галуззю виконання
предметні
інтегровані
За змістом
інтелектуальні
матеріальні
екологічні
сервісні
комплексні
За складом учасників
учні одного класу
однієї школи
міста
регіону
країни
різних країн світу
За кількістю учасників
індивідуальні
групові
колективні

Анкета «Урок музичного мистецтва»
На кожне запитання необхідно дати відповідь «так» або «ні».
1. Я уважно слухаю поясненнях учителя на уроці.
2. На уроці я часто розмірковую про власні справи.
3. На уроці я часто займаюся справами, які не стосуються за­няття.
4. Учитель дає на уроці багато додаткової інформації, яка від­сутня в підручнику.
5. У мене часто виникає бажання прогуляти урок із цього пред­мета.
6. Мені подобається усно відповідати біля дошки.
7. Мені подобається відповідати з місця.
8. На уроці ми часто списуємо матеріал підручника.
9. Серед форм опитування мені найбільше подобається:
а) індивідуальний залік;
б) письмова робота;
в) спільна робота в мікрогрупах.
10.На контрольній перевірці я показую високі результати.
11.Під час контрольних я найчастіше списую.
12.Те, що встигаю записати на уроці, корисне при виконанні домашніх завдань.
13.Я дуже хвилююся, коли відповідаю домашнє завдання з цього предмета.
14.У класі є учні, до яких учитель ставиться краще, ніж до мене.
15.Я завжди з нетерпінням чекаю цього уроку.
16.Я весь час чекаю, коли закінчиться цей урок, і часто дивлю­ся на годинник.
17.Темп уроку занадто швидкий для мене.
18.Мені дуже важко виконувати домашнє завдання з цього предмета.
19.Я часто з цього предмета:
а) роблю повідомлення;
б) пишу статті;
в) виготовляю навчальні посібники;
г)  виступаю на конференціях;
д) беру участь в олімпіадах;
е) відвідую гурток.
20.Мені подобається ставити запитання вчителю.
21.Оцінки, які мені ставить учитель, мене влаштовують.
22.Якщо мені щось не зрозуміло, я звертаюся до вчителя.
23.Мені цікаво читати додаткову літературу з цього предмета.
24.Пояснення вчителя близькі до тексту підручника.
25.Учитель уміє й полюбляє жартувати, при цьому він ніколи не принижує мою людську гідність.
26.Я із задоволенням займався б цим предметом самостійно, замість того щоб робити уроки.
27.Я дуже втомлююся на цьому уроці.
28.Я знаю, що, якщо наш учитель не правий, він обов'язково вибачиться    
29.  Мені подобається на уроці непомітно читати художню літературу.
30.  Зазвичай учитель проводить урок, постійно зазираючи до конспекту.
31.  Інформація, яку я отримую на уроці, знадобиться мені
в
майбутньому?

Музичні інструменти































Портрети композиторів




















Немає коментарів:

Дописати коментар